Telefoonstoring Geraardsbergen – een betere informatie en communicatie is een absolute must

15-10-2015 21:14

Zesduizend Proximus-klanten waaronder het ziekenhuis, de politie, wachtdienst artsen, scholen enz.  waren vandaag tussen 11 en 18 uur telefonisch onbereikbaar via vaste lijn. Dit is een vrij lange periode.

Burgemeester Guido de Padt zegt : “Wat mij daarbij vooral is opgevallen, is het gebrek aan (crisis)communicatie. Van een communicatiebedrijf mag men wel wat anders verwachten. Het kan niet zijn dat een burgemeester zelf contact moet gaan zoeken om te weten te komen wat er aan de hand is, al was het maar  om daar dan zelf  over te kunnen communiceren.

Het kan niet zijn dat de klanten en vooral deze die zoals ziekenhuizen en politiediensten toch voor een stuk afhangen van een goede telefonische bereikbaarheid, niet worden geïnformeerd over de aard en te verwachten duurtijd van de problematiek. Dit had perfect via mail gekund…

Ik pleit dus voor een performante en transparante informatie en communicatie ingeval van ernstige storingen, niet alleen door Proximus, maar door alle telecomactoren.”

Bron : 9500news